Breitling lanserer Chronomat South Sea Capsule Collection

Med den helt nye South Sea Capsule Collection er det sommer, sjøliv og frodig planteliv man fanger essensen av – i en kolleksjon spesielt myntet på moteriktige damer av handling, formål og stil, ifølge Breitlings CEO, Georges Kern.


Skrevet av Jørgen Erdahl


De tre spesialutgavene, som alle skal produseres i en begrenset tidsperiode, bygges over samme lest som Chronomat-variantene i 36 millimeter som ble lansert på starten av året. Lett raffinert for et kvinnelig publikum er klokkene mer elegante varianter av herrevarianten Chronomat 42 - og i South Sea Capsule Collection pyntes klokkene ytterligere med fargerike edelstener på bezelringen.

Fokus på stil og mote
Lanseringen understreker også samarbeidet mellom Breitling og DREST - verdens første interaktive spill med luksuriøs mote som tema. Som spiller får man rollen som motestylist og kan velge klær og tilbehør fra mer enn 200 ledende moteselskaper. Den 17. mars starter også en egen tredagers «mood board challenge», med fokus på den nye South Sea Capsule Collection.

De tre klokkene deler alle en cocktail av edelstener på bezelringen, som spiller på fargene rødt, rosa, oransje og gult. Disse kombineres med diamantsatte timemarkører på de lakkerte skivene som kommer i beige, mørk blå eller mintgrønn. Alle klokkene leveres også med matchende remmer av alligatorskinn og foldespenne.

Stilsikkert, men også pålitelig tilbehør
På innsiden av kassen finner man et selvtrekkende mekanisk urverk som leverer 42 timer gangreserve. COSC-sertifisering understreker at det er justert innenfor gjeldende krav og leverer høy nøyaktighet. Sammen med en vanntetthet til 100 meter sikrer det at klokkene tåler hverdagens utfordringer, langt utover å være pyntet motetilbehør.

Klokkene i Breitling Chronomat 36 South Sea Capsule Collection har fått en veiledende pris på 88.250 norske kroner og vil være tilgjengelig raskt etter lansering.